Participarea premierului Marcel Ciolacu și a ministrului transporturilor, Sorin Grindeanu, la deschiderea șantierului pentru realizarea Magistralei 1 de metrou Cluj-Napoca
[embedded content]
Declaraţii susținute de prim-ministrul Marcel Ciolacu și ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, la deschiderea șantierului pentru realizarea Magistralei 1 de metrou Cluj-Napoca
[Check against delivery]
Marcel Ciolacu: Bună ziua. Pot să-mi permit să mă adresez cu ”domnule prim-ministru Emil Boc…
Emil Boc: Aş zice că suntem vreo cinci aici…
Marcel Ciolacu: Suntem vreo cinci astăzi, aici, și să știți că nici Nicolae Ciucă n-a oprit nicio investiție dinainte – țin minte că Mihai Tudose, în ultima zi de mandat, a semnat pentru realizarea podulului de la Brăila – și sunt ferm convins că nici Victor Ponta, din câte știu, nici Sorin Grindeanu. Asta arată și calitatea umană și, cel mai important lucru, este că fiecare dintre noi, când am ocupat vremelnic funcția de prim-ministru, am înțeles faptul că dezvoltarea României nu trebuie să aibă culoare politică, cum nici administrația nu trebuie să aibă culoare politică, decât în cele 30 de zile din campanie. Cu adevărat, Clujul și-a luat cea mai mare porție de dezvoltare în acest moment, odată cu spitalul regional, cu aeroportul, și acum, cu primul metrou din afara Bucureștiului. În București nu s-a întâmplat acest lucru. Acum încercăm, cu domnul ministru și cu primarii de sector, să regândim extinderea metroului, pentru că, indiferent câte pasarele facem, indiferent cât de mult modificăm sensurile de circulație – poate mulți dintre dumneavoastră știți când foloseam mașinile cu soț și fără soț -, fără metrou nu rezolvi problema de trafic într-o capitală sau într-un oraș atât de dezvoltat cum este Clujul. Faptul că aveți o administrație locală experimentată, cu viziune, pentru că experiența de prim-ministru a domnului Boc își pune amprenta, a anticipat ce ar fi trebuit să anticipeze și un primar general, și am văzut o localitate care a pornit de la 7.000 de locuitori, iar acum are peste 60.000, în plină expansiune, care ar fi blocat, de fapt, tot traficul din Cluj. Asta înseamnă implicare. Niciun guvern și niciun ministru nu va putea avea realizări majore decât dacă colaborează cu autoritățile locale. Din punctul meu de vedere, și sunt foarte mândru de acest lucru și sunt ferm convins că și domnul președinte Nicolae Ciucă, a meritat să ne înjure toată lumea, a meritat să facem această coaliție de guvernare, să depășim orgoliile în momentul în care România se dezvoltă cel mai mult. Am înțeles de la domnul primar Emil Boc, că partea grea a făcut-o domnul Ciucă, a semnat contractul. Mie și domnului Boloș, ministrul de finanțe, ne-a rămas partea ușoară, știu că ne trebuie o cofinanțarea de 10 miliarde lei din bugetul de stat, respectiv 2 miliarde euro, ca să finalizăm acest metrou. Dar sunt ferm convins că și pentru acest lucru o să găsim soluții, pentru că observați că deja anticipăm că până în 2026 se vor cheltui cei 1,6 miliarde parcă sau până 1,6 miliarde, iar ca să asigur finanțarea și continuitatea lucrării, demersul pentru finanțarea de aproape 2 miliarde de euro trebuie pornit de acum ca el să fie închis atunci. Asta înseamnă perspectivă, asta înseamnă un plan administrativ și, nu în ultimul rând, un plan de țară. Vă felicit! Dumnezeu să ne ajute!
Sorin Grindeanu: Vreau să vă spun ceva ca timișorean: să știți că sunt invidios pe dumneavoastră, pentru că în acest moment pornesc lucrările la metroul din Cluj, pe când administrația locală din Timișoara, care în vremea când s-a aprobat PNRR-ul avea și ministrul transporturilor de aceeași culoare, și ministrul fondurilor europene, n-a fost în stare să treacă un proiect de asemenea anvergură în PNRR. Și Timișoara, care e un oraș de cam aceeași anvergură, nu beneficiază de proiecte de o asemenea anvergură, şi de aici invidia mea, ca timișorean, față de dumneavoastră. Dar, totodată, mai e un sentiment, acela că se pot dezvolta lucruri și în afara Bucureștiului. Ieri, am semnat, e adevărat, finanțare tot pentru metrou, dar de data asta la București, de 4,5 miliarde de euro. Înseamnă dezvoltarea rețelei din București, de asemenea, absolut necesară. Și mă uit foarte atent la domnul Boloș. Domnule Boloș, să știți că mai am nevoie de bani la Ministerul Transporturilor, fiindcă avem în continuare foarte multe proiecte, amintite de domnul primar mai devreme, fie că vorbim de centura metropolitană, fie că vorbim de acea descărcare de la Tureni, care merge foarte bine, într-un ritm foarte bun, fie că vorbim de celelalte loturi de pe Autostrada Transilvania. Deci, Ministerul Transporturilor așteaptă de la ministrul finanțelor, de fiecare dată cu aprobarea prim-ministrului, ca să primească bani pentru proiecte importante, fiindcă, aşa cum cred că v-aţi obişnuit în ultimii ani, cu o mică pauză, aşa, de opt luni, în România s-au întâmplat lucruri şi se întâmplă lucruri bune pe acest domeniu, cel al transporturilor şi al infrastructurii, şi acest ritm trebuie să continue şi în anii viitori. Fiindcă aceasta este cheia creșterii economice în România pentru anii viitori. Eu vă felicit din toată inima. N-a fost pentru mine decât o normalitate să pot să ajut şi în continuare Ministerul Transporturilor, colegii mei de la toate compartimentele vor oferi tot suportul necesar, astfel încât aceste proiecte să fie cât mai rapid puse în practică. Vă mulțumesc încă o dată!
Articol preluat de pe gov.ro