Cum faci SEO pentru motoarele de căutare bazate pe inteligență artificială?

SEO

SEO

ChatGPT, Perplexity și Google AI Overviews – acestea sunt cele mai importante motoare de căutare bazate pe AI care pot realiza, efectiv, căutări pe internet. Dacă administrezi propriul site sau site-urile clienților tăi, probabil deja ai observat deja trafic organic având ca sursă cel puțin unul dintre motoarele de căutare menționate.

Ce înseamnă acest lucru? Ei bine, răspunsul este unul simplu – înseamnă că trebuie să faci SEO pentru aceste motoare de căutare AI. Dar cum faci acest lucru mai exact? Citește în continuare pentru a afla mai multe!

Limbaj natural, ușor de înțeles

ChatGPT și multe alte unelte similare bazate pe AI sunt natural language processors – agregatoare de limbaj natural. Cu alte cuvinte, pot înțelege și asimila cu ușurință limbajul natural pe care îl folosești zilnic în conversații.

Mai exact, optimizarea SEO agresivă pe cuvinte cheie și termeni în formă rigidă nu mai este necesară. Poți optimiza pentru întrebări puse în mod natural sau chiar fraze întregi fără nicio problemă. Dacă folosești ChatGPT, știi exact despre ce este vorba – căutări în format pe care nu l-ai folosi niciodată pe Google.

Conținut cuprinzător, complex

Probabil ai observat deja faptul că ChatGPT și alte unelte similare oferă răspunsuri condensate. Perplexity, de exemplu, folosește mai multe surse pentru a oferi un răspuns scurt, de 200-300 de cuvinte care rezumă întreaga informație inclusă în sursele respective.

Astfel, din punct de vedere SEO, este indicat să creezi conținut cât mai cuprinzător, care să acopere toate aspectele posibile ale subiectului abordat. Astfel, cresc șansele ca ChatGPT sau Perplexity să apeleze în primă instanță la articolele tale – și să le ofere drept resurse în mai multe paragrafe.

Conținut calitativ, dar și cantitativ

Fiind vorba despre conținut, trebuie menționat faptul că magazinele online sau alte entități care, în principal, vând online, vor experimenta anumite dificultăți încercând să facă SEO pentru ChatGPT și alte unelte similare.

ChatGPT este un agregator de informație – rareori va trimite utilizatorul către pagina unui produs sau către un magazin online. În schimb, va trimite mai mult către articolele care îi pot oferi utilizatorului informațiile necesare pentru a face o alegere inspirată.

Prin urmare, acum este mai important ca niciodată ca magazinele online și alte afaceri similare să-și pună la punct un blog – pe lângă descrieri detaliate de produse. Blogurile au fost și probabil vor fi mereu eficiente din punct de vedere SEO – consolidează autoritatea în mediul online și acum pot aduce vizitatori pe website-ul tău chiar dacă aceștia pornesc de pe ChatGPT.

ChatGPT și alte unelte similare pot fi considerate o amenințare pentru specialiștii SEO – optimizarea devine mai complicată, crescând totodată și volumul de zero click searches. Cu alte cuvinte, utilizatorii obțin toate informațiile de care au nevoie direct în interfața ChatGPT – de ce ar da click pe un website?

Totuși, optimizarea SEO, care devine încet-încet AEO (Ask Engine Optimization), realizată în mod corespunzător poate genera trafic organic și conversii chiar dacă prima căutare este realizată în ChatGPT – începutul sunt recomandările de mai sus!

Continuarea este o strategie cuprinzătoare care să aibă în vedere natura și modul de funcționare (și utilizare) a motoarelor de căutare bazate pe AI – specialiștii SEO ai agenției The Markers îți pot spune mai multe despre cum se schimbă optimizarea și la ce trebuie să fii atent pentru a-ți menține afacerea în joc!